Software House i Agencja Interaktywna to typy firm, które bardzo często posiadają bardzo zbieżne kompetencje. Czym zatem się różnią i jaki typ firmy wybrać do projektu?

Odpowiedź na to pytanie może wydawać się trudna. Różnice pomiędzy wskazanymi typami firm są znaczne.

software house interactive agency 1 - Agencja Interaktywna czy Software House — jaki typ firmy wybrać do mojego projektu?Software House

To firma typowo technologiczna nastawiona na realizację produktów wirtualnych (w sieci) mogących mieć swoje odzwierciedlenie fizycznie w naturze (np. realizująca aplikacje mobilne i system do obsługi pojazdów elektrycznych), działająca dużo częściej w obszarach nowych technologii niż Agencja Interaktywna.

Realizuje bardziej złożone projekty korzystając np. z technologii Big Data, czy Machine Learning. Projektuje i realizuje produkty i usługi dla Klientów, które spełniają już określone założenia biznesowe pozwalające monetyzować stworzony produkt.

Dużo częściej w obszarach działalności występują tam pojęcia UX (User Experience — projektowanie doświadczeń użytkownika), UI (User Interface — projektowanie interfejsu użytkownika), IA (Information Architecture — projektowanie architektury informacji), Product Design (projektowanie produktu), czy IoT (Internet of Things — internet rzeczy). Software House dużo częściej też potrafi zrealizować projekty bardzo nietypowe skierowane wprost do biznesu. Rzadziej zajmuje się promocją stworzonych produktów, aczkolwiek (o ile posiada odpowiedni dział w swoich strukturach) może posiadać do tego kompetencje.

Najczęstszą ścieżką realizacji projektów w Software House jest:

  1. Zebranie założeń projektowych idei Klienta (najczęściej w postaci briefu od Klienta)
  2. Warsztaty (nawet kilkudniowe) z Klientem, na których weryfikowane są opisane w punkcie pierwszym założenia projektowe
  3. Stworzenie User Stories (w dużym uproszczeniu — funkcji produktu) dla określonych typów użytkowników produktu
  4. Budżetowanie projektu na podstawie stworzonych wcześniej User Stories
  5. Podzielenie projektu na mniejsze etapy (backlog), aby zrealizować produkt, który w swojej już minimalnej formie będzie potrafił lub starał się na siebie zarabiać (MVP — Minimal Viable Product), a w razie potrzeby zmiana założeń projektu w celu zwiększenia liczby użytkowników
  6. Projektowanie produktu (UX, UI)
  7. Podzielenie projektu na iteracje i wdrażanie kolejnych funkcji w iteracjach
  8. Bieżąca weryfikacja produktu

Agencja Interaktywna

To typ firmy nastawionej bardziej na promocję istniejących już produktów w naturze, jak samochody, czy napoje niż wkraczającej na bardziej zaawansowany grunt technologiczny.Obraca się w obszarach reklamy, działań SEO, SEM, komunikacja w mediach społecznościowych, planowania kampanii promocyjnych, a które to działania kierują np. docelowo na określony landing page marki, czy produktu czy usług świadczonych przez markę.

Głównym zadaniem Agencji jest kreacja (koncepcja jak zareklamować produkt i osiągnąć wymagane przez dział sprzedaży, marketerów KPI) przyciągająca uwagę potencjalnego nabywcy produktu, czego następstwem są strony firmowe komunikujące produkty, czy usługi, strony samych produktów i usług, rzadziej systemy pomagające realizować cele biznesowe (np. CRM, czy wewnętrzne aplikacje biznesowe).

Najczęstszą ścieżką realizacji projektów w Agencjach Interaktywnych jest:

  1. Zebranie założeń dotyczących wyników kampanii reklamowej (najczęściej w postaci briefu od Klienta)
  2. Koncepcja i przygotowanie linii kreatywnej, Key Visual‚a dla uzyskania spójnej komunikacji
  3. Dobór rozwiązań digital, które pomogą w realizacji założeń kampanii (np. decyzja o stworzeniu strony internetowej, czy działania na Instagram z influencerami)
  4. Wycena przedstawionych działań i zaplanowanie ich w harmonogramie
  5. Projektowanie wizualne dla kampanii zarówno stron, czy kreacji reklamowych
  6. Wdrożenie zaprojektowanych narzędzi (np. strony internetowej)
  7. Zmierzenie efektów kampanii (w zależności od celów) i przedstrawienie efektów działań do Klienta

Czy jesteśmy dla Ciebie właściwą firmą?

Jako Software House realizujemy projekty technologiczne. Jesteśmy firmą, której tłem były od zawsze kompetencje agencyjne — nasze produkty to projekty automatycznie spełniające założenia komunikacyjne.